Az egyszerűsített végelszámolás befejezéséhez kapcsolódóan a vagyonfelosztási javaslat benyújtása a Céginformációs Szolgálaton keresztül az illetékes cégbíróságra.
A vagyonfelosztási javaslatot, illetve a legfőbb szerv határozatát a cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 21/2006. (V. 18.) IM rendelet 13-18. melléklete alapján szükséges elkészíteni, illetve az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet 12. § (1) bekezdés d) pontja szerinti azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés szolgáltatással szükséges azokat – az arra jogosult(ak) által – aláírni.
A jogszabály szerint akkor hiteles egy dokumentum, ha:
a) az teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül, és – ha jogszabály így rendelkezik – időbélyegzővel látták el,
b) a nyilatkozattevő vagy kiállító elektronikus ügyintézést biztosító szerv – illetve annak nevében kiadmányozásra jogosultjának – legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírásával vagy bélyegzőjével és – ha jogszabály így rendelkezik – időbélyegzővel látták el,
c) iratérvényességi nyilvántartásban elhelyezték,
d) az aláíró vagy kiadmányozásra jogosult azt az azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés szolgáltatással hitelesítette,
e) kizárólag az elektronikus ügyintézést biztosító szerv zárt informatikai rendszerében történő felhasználás esetén a szerv zárt informatikai rendszerében rögzítették, vagy
f) jogszabályban meghatározott más módon hitelesítették.
(451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet 12. § (1) bekezdés)
Jellemzően az egyszerűsített végelszámolási eljárás befejezésekor, a beadandó dokumentumokat az arra jogosult, vagy jogosultaknak alá kell írni. A bescennelt dokumentum (hangsúlyozom, csak a közigazgatási eljárás esetén) akkor is hiteles, ha a fenti d) pont szerint járnak el, azaz azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítési szolgáltatással hitelesítik.
Az ilyen típusú dokumentum hitelesítésre kettő ingyenes lehetőség is van a közigazgatáshoz kapcsolódó ügyek intézésénél:
Az egyik lehetőség:
Úgy használjuk, hogy a hitelesítendő dokumentumot az alkalmazáson keresztül ki kell választani, majd a “hiteles pdf” lehetőséget kell megjelölni, és mehet a dokumentum feltöltése gomb megnyomása.
Ezt követően a feltöltött dokumentumot hitelesíteni kell, jellemzően az ügyfélkaput érdemes választani, majd “azonosítás” gomb megnyomása után be kell jelentkezni az ügyfélkapura, és utána a “dokumentum letöltése” gombra kattintva a saját számítógépére is le tudja tölteni az immáron már hitelesített nyomtatványt.
Érdemes megnézni a letöltött fájlt, a jobb felső sarokban megtalálja a hitelesítést.
Ha több dokumentumot szeretne hitelesíteni, egyesével lehet.
A másik lehetőség:
https://magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes
Használata azonos a fent leírtakkal, csak a környezet más.
Kapcsolódó jogszabályok:
451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet
Szücs Imre